LARPy

LARP

Z angielskiego Live action role playing – odmiana gry fabularnej rozgrywana na żywo, są podobne do improwizowanej sztuki teatralnej. Reżyser i scenarzysta w jednej osobie, zwany Mistrzem gry, jest jedyną osobą, która zna scenariusz w całości. Reszta uczestników (graczy) staje się aktorami – wciela się w swoje postacie i odgrywa przydzielone jej role w tworzonej wspólnie historii. To, co mówią jest traktowane jako wypowiedzi prowadzonych przez nich postaci, a to, co robią – jako akcje postaci.


TRIGGERY

Ostrzeżenia o treściach potencjalnie trudnych dla osób wrażliwych

Sobota

16:00 - LARP: Miłość nie zna granic

Skandal! Skandal! Winni unikają naszych reporterów i nie udzielają informacji, od kiedy Yavanda z arystokratycznej rodziny Dalving uciekła wraz z Volrielem, niziołkiem o nieco innej reputacji. W liście, który opublikowali światu, ogłosili, że nie powrócą oni do swoich rodzin, dopóki Ci nie przełamią swojej zaściankowości i zaakceptują ich miłości.


Larp odbywa się w świecie Wolsunga i przed samą grą odbędzie się skrócona prelekcja o tym świecie.


Autorzy: Gabriela Kruszona, Wiktor Slavov

Liczba ról: 13-15 postaci

Czas trwania: 3 godziny

Triggery: śmierć, samobójstwo, tragedie rodzinne.

20:00 - LARP wiedźmiński: „Kajdany Nilfgaardu”

Jest rok 1267. Między Królestwami Północy a Cesarstwem Nilfgaardu trwa druga wielka wojna. Czarni podbijają kolejne tereny, tłumiąc opór obrońców. Tych bardziej upartych osadzają w lochach zajętych twierdz, aby ich przesłuchać i złamać. 

Więźniowie z Mayeny oczekują właśnie na proces. Wyrok jest z góry wiadomy - za bunt przeciwko Cesarstwu jest tylko jedna kara. Czasu zostało niewiele, zatem trzeba się spieszyć  z ewentualną ucieczką. W końcu stryczek czy ścięcie to dość niemiła perspektywa.


„Kajdany Nilfgaardu"" to chamber larp autorstwa Bartosza Piotrowskiego, Anny Białousewicz, Konrada Otolińskiego oraz Marka Chołostiakowa, nastawiony przede wszystkim na chłonięcie wiedźmińskiego klimatu oraz interakcję między niejednoznacznymi postaciami.


Liczba ról: 12 postaci (3 żeńskie i 9 męskich)

Czas trwania: 4 godziny

Triggery:

W scenariuszu pojawiają się śladowe ilości przemocy, przekleństw, odstępstw seksualnych i innych rzeczy dozwolonych dla osób pełnoletnich. Istotną rolę w rozgrywce odgrywają przesłuchania prowadzone przez NPC granego przez jednego z Mistrzów Gry, które mogą wywierać na graczach pewną presję psychiczną.

Zasada Full Touch - za zgodą wszystkich możliwy bezpośredni kontakt między graczami.


24:00 - LARP: Kwas 

Rok 2050. 


Temperatura na świecie podwyższyła się już na tyle, że struktury społeczeństwa zaczęły się załamywać. Na południu wiele instytucji państwowych zostało już zamkniętych, a w ciągu dnia na ulicach rzadko można spotkać żywą duszę. Ludzie zaczęli walczyć ze sobą o zasoby, dostęp do wody oraz miejsca do życia. Proces ten trwał kilka lat, chaos nie pojawił się z dnia na dzień. Na wygranej pozycji byli ci, którzy relatywnie wcześnie zdali sobie sprawę z powagi sytuacji. 


Jedną z nich była Yohanna Melander. Z pomocą innych przystosowała starą bazę wojskową tak, aby nadawała się do codziennego życia. Co prawda, wejście do niej jest zamknięte na cztery spusty, ale jest w nim miejsce dla każdego, kto jest w stanie przysłużyć się życiu w schronie. Zasada ta działała świetnie — wszystko przebiegało bez zarzutu i wydawać się mogło, że ten stan zostanie jeszcze na długo. 


Ostatnio doszło jednak do niemałej tragedii. Ktoś pod osłoną nocy dokonał sabotażu — zalał silnie żrącą substancją laboratorium oraz ogród. Na chwilę obecną ciężko oszacować straty, ale jedno jest pewne; przyszłość schronu stoi pod znakiem zapytania. Kim była osoba, która tego dokonała? Co nią kierowało? Jak najszybciej trzeba się tego dowiedzieć i pozbyć się jej, aby zapobiec kolejnym tragediom.


Autor: Gabriela Kruszona

Liczba ról: 11-13 postaci

Czas trwania: 3 godziny

Wiek graczy: 15+

Triggery: śmierć, narkotyki, molestowanie, transfobia.



Niedziela

11:00 - LARP: Herbaciarnia 7 Smaków

Siedzicie w karczmie i przychodzi do Was gość w kapturze… W zasadzie to nie w karczmie, a w herbaciarni. I nie w kapturze, bo swoją kurtkę z goretexu odwiesił na wieszak przy wejściu. I nie podchodzi, bo zajęty jest własnym kubkiem. Poza tym wszystko się zgadza.


Larp nastawiony na klimacenie nad herbatą i ciastkami – to po prostu jeszcze jedno popołudnie, które Wasi bohaterowie przegadają sobie w Herbaciarni „7 Smaków”… Przynajmniej na pozór. Co może skrywać każde z bohaterów pod swoim uśmiechem?…


Autor: Maria Kozak

Czas trwania: 3 godziny

Triggery: choroby psychiczne, wykluczenie, nałóg, substancje psychoaktywne, trudne tematy, możliwa przemoc,w tym przemoc psychiczna.

Sesje RPG

RPG

Z angielskiego Role playing game – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających, wymyślanym przez Mistrza gry.


Sobota

RPG: Wyspa cieni

Jest rok 1942. Trwa II wojna światowa, a wasza ojczyzna wydaje się niezwyciężona, wierzycie, że niebawem wasze wojska pokonają ZSRR. Waszą rolą nie jest jednak walka na froncie. Jesteście specjalistami od pracy na zapleczu. Każde z was ma istotny powód, dla którego przybyło na Wyspę Uznam. Każdy ma do wykonania misję, misję pośród cieni. 


Niniejsza sesja to przede wszystkim opowieść o granicy między człowiekiem a potworem - granicy, którą i wy, i postacie w waszym otoczeniu być może będziecie przekraczać. Zaczniecie jako łowcy: każde z was będzie kogoś ścigało - nie zawsze jawnie. Nie zawsze pozostaniecie bez skazy - choć co będzie skazą, kiedy w pozycji łowców postawił was totalitarny system?


W trakcie gry nie zetkniecie się ani z magią, ani z potworami w rozumieniu takim, w jakim zwykle występują one w RPG. Ze względu na realia i ciężki klimat sesji pojawią się elementy brutalności, szeroko pojęta przemoc, wątki dyskryminacji i relatywizm. Całość jest nastawiona na immersję - i dla takich graczy polecam sesję (tzw. gamiści mogliby być po prostu zawiedzeni).  Nie będziemy grać w gotowym systemie, a mechanikę ograniczam do minimum, co sprawia, że oczekuję od graczy pewnej dozy zaufania i uczciwości.


Prowadzący: Nefryt

Czas trwania: 3 godziny

Sesja przewidziana dla 2-3 graczy. 


RPG: [Zew Cthulhu] Zaginiona opiekunka

W zwykłym polskim miasteczku zaginęła młoda dziewczyna. Jej znajomi ze studiów próbują ją odnaleźć. W dodatku po mieście krążą plotki o tajemniczych kasetach wideo z dziwną wiadomością.


Sesja na systemie startera ""Zew Cthulhu 7 edycja"". Postacie gotowe do wyboru.


Prowadzący: Mistrz Seller

Czas trwania: 3 godziny

Sesja przewidziana dla 3-5 graczy. 


RPG: Ziemia Niczyja

Velen, ziemia niczyja porzucona przez wszelakie bóstwa i nadzieję. Zdecydowanie najgorsze miejsce na kontynencie. Właśnie dlatego prawie wszyscy wiedźmini z różnych szkół przyjeżdżają tam aby zarobić.

Nie inaczej jest z bohaterami, którzy  świeżo po szkole postanowili na szlaku odnaleźć godne życie.


Prowadzący: Kapitan

Czas trwania: 4 godziny

Sesja przewidziana dla 3-5 graczy. 


Niedziela

RPG: Star Wars - Mandalorianie

Grupa Mandalorian udała się na planetę Tatooine, aby zawrzeć kontrakt z Huttem Jabbą na niebezpieczną bestię krążącą wśród pustynnych wydm planety.


Prowadzący: Kapitan

Czas trwania: 4 godziny

Sesja przewidziana dla 3-5 graczy. 



Program Imprezy

Pełen program - Elgaconu 2019




Program UBIEGŁOROCZNEJ edycji Elgaconu: Tutaj
Tegoroczny pojawi się najpewniej około dwóch tygodni przed imprezą.


INFORMATOR 2018
INFORMATOR 2017
informator 2016
informator 2015

oraz wcześniejszych lat:
2014   TUTAJ
oraz 2013  TUTAJ

Gamesroom

Do dyspozycji uczestników konwentu zostanie oddany przestronny Games Room - wyposażony w kilkadziesiąt najpopularniejszych tytułów.
Do wypożyczenia gier niezbędny będzie dowód osobisty lub inny dowód tożsamości.

Goście



Marcin Sergiusz Przybyłek - Znany także jako Martin Ann Drimm, lekarz medycyny, wieloletni pracownik koncernu farmaceutycznego, trener i konsultant biznesowy, wizjoner, filozof. Autor największej polskiej sagi science fiction „Gamedec”, antyporadnika dla menadżerów „Sprzedaż albo śmierć?!”, antykorporacyjnego futurystycznego kryminału „CEO Slayer” powieści „Kalina i Kaj. Książka teoretycznie dla dzieci”, zbioru anegdot dla graczy „Grao Story” oraz epickiej dylogii „Orzeł Biały”. Od lat zainteresowany psychologicznym, technologicznym oraz finansowym rozwojem ludzkości, rozwija swoje wizje w książkach, wykładach i podczas szkoleń. Od trzydziestu czterech lat w związku z żoną Anną, z którą mają siedemnastoletnią córkę, Kalinę.



Anna Traut-Seliga - Szara obywatelka, która jest zielona. Żyje z uczenia ludzi o przyrodzie. Szczególnie interesują ją rośliny oraz ich praktyczne zastosowanie. Na przykład magiczne i obrzędowe. Myszkuje po literaturze, wypytuje zielarzy, by wyszukiwać rośliny szczególnie ważne dla dawnych Słowian, których kultura ją fascynuje. Jeśli chodzi o nałogi, to ma jeden: książki. Ma do nich stosunek, jak Smaug do swoich skarbów.



Magdalena 'Ithilnar' Stawniak - Na co dzień archeolog, a od czasu do czasu dyrektor Orson Krennic. Wielbicielka fantastyki, ale przede wszystkim Gwiezdnych wojen i Galaktycznego Imperium. Można ją spotkać (najczęściej w białej pelerynce) na konwentach, gdzie wraz z Magdaleną ‘Cathią’ Kozłowską prowadzi prelekcje o Star Wars. Od lat recenzuje książki i komiksy dla kilku portali fantastycznych jako Geekwoman, pisze również teksty dla Star Wars Extreme. Ostatnio najbardziej zajmuje ją modelarstwo i - jakżeby inaczej - Project Stardust. Należy do organizacji kostiumowej 501st Legion.



Dominika „Nerd Kobieta” Tarczoń - Z postapokalipsą związana jest od 2012 r. Od 2013 r. współtworzy Post-Apokalipsa Polska, największy w Europie serwis poświęcony postapokalipsie, gdzie szefuje Działowi Literatura. Jako blogerka wypromowała już niemal setkę książek, imprez i twórców w estetyce postapo.
Literacko interesuje ją fantastyka – od darkfantasy po solar punk. Jednak to postapokalipsa jest gatunkiem, który darzy największym uczuciem. Debiutowała w dwumiesięczniku Fantom opowiadaniem "Filtr". W lutym 2019 r. ukazała się jej pierwsza powieść „Pieśń o Warszawie” (wyd. Skarpa Warszawska).
Zawodowo zajmuje się tworzeniem treści i marketingiem. Od 2019 członkini Cechu Fantastyki "SkierCon".



Przemysław Kaźmierczak - rocznik 82, od 17 roku życia związany z rekonstrukcją historyczną. Wielokrotny reprezentant Polski w Rycerskiej Kadrze Polski. Istnieje prawdopodobieństwo, że "coś tam wie" o walce mieczami. Zawodowo zajmuje się wytwarzaniem replik broni i uzbrojenia w Gs studio armour workshop 
Filantrop, sportowiec, romantyk, filozof, poszukiwacz przygód, moralny wzór dla wielu.

Zgłoś program

Program można zgłaszać za pośrednictwem poniższego formularza:

Termin zgłoszeń upływa 6 Października.
Przypominamy, że każdy przyjęty punkt programu generuje kumulującą się zniżkę w wysokości 10zł. Zaznaczamy jednak, że w przypadku kilku prowadzących zniżka przysługuje tylko jednemu z nich, a w przypadku LARPów dwóm.
Dodatkowo przekroczenie 150% zniżki owocuje przejściem na akredytację "premium" z dodatkowym prezentem od organizatorów.

Dodatkowo, także i w tym roku trójka najaktywniejszych twórców programu otrzyma także pamiątkowe statuetki, które można zdobyć na poniższych zasadach:
1. W grę wchodzą następujące rodzaje punktów: prelekcje, panele, warsztaty, pokazy, larpy, sesje RPG (jednak bez konkursów).
2. Pod uwagę będą brane punkty PRZYJĘTE i POPROWADZONE. Samo zgłoszenie nie gwarantuje wygranej.
3. Liczymy punkty, nie godziny.
4. Nagrodzone zostaną 3 osoby z najwyższą liczbą poprowadzonych punktów.
5. Wręczenie nagród nastąpi w niedzielę, podczas jednego z ostatnich punktów programu.
2013 Developed by Blindnet